Waarom voer je een zoekwoorden onderzoek uit?
Als je onlangs een website bent gestart, dan wil je natuurlijk dat jouw website naar voren komt in zoekmachines voor relevante zoekwoorden. Maar wat maakt een zoekwoord nu precies relevant? Op welke zoekwoorden moet je je focussen, en wat beïnvloedt die keuze? Kies zoekwoorden die, relevant zijn voor jouw doelgroep, waarde bieden voor jouw business, realistisch zijn om voor te scoren en zoekvolume hebben. Een zoekwoorden onderzoek omvat het proces dat je doorloopt tijdens het vinden van zoekwoorden die voldoen aan al deze eigenschappen. De eerste stap in de verwerking van de juiste zoekwoorden in je website is een zoekwoorden onderzoek. De vervolgstap is het verbinden van de gevonden zoekwoorden aan de juiste pagina’s binnen je website. Een goed zoekwoorden onderzoek vormt de basis voor een goede SEO-strategie.
Wat is SEO eigenlijk?
We hebben net besproken dat een zoekwoorden onderzoek een goede basis vormt voor een SEO-strategie. Maar wat is SEO eigenlijk? SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Dit houdt in dat je gevonden wordt op specifieke zoektermen in een zoekmachine. Deze verwijzen naar bepaalde pagina’s op je website. Het is belangrijk om na te denken op welke zoekwoorden je wel gevonden wilt worden en op welke niet. Daarom voer je het zoekwoorden onderzoek uit. Op het moment dat deze klaar is, dan kan je je focussen op de gehele SEO-strategie. Je kunt de zoekwoorden doorvoeren in de tekst die op de pagina’s staan, in de titels en in de meta-description. Op het moment dat je dit doet dan zal je veter gevonden worden in de organische zoekresultaten van een zoekmachine.
Waarom is het uitbesteden van een zoekwoorden onderzoek verstandig?
We weten nu dat het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek erg belangrijk is. Maar ga je dit zelf doen of ga je dit uitbesteden. Als je niet veel ervaring hebt met het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek en een SEO-strategie dan is het zeker aan te raden om dit uit te besteden aan een online marketingbureau. Hier zijn SEO-specialisten werkzaam die alles weten van het opzetten van een zoekwoorden onderzoek en een SEO-strategie.