Wat is SEA?
Deze vorm van zoekmachine marketing wordt ook wel Search Engine Advertising genoemd, beter bekend als SEA. Met SEA plaats je advertenties in Google. Dit kan je doen op het moment dat je meer bezoeken wilt realiseren naar jouw website of de conversie wilt verhogen. Met SEA wordt je namelijk hoog in de zoekresultaten van Google gepositioneerd, mits je voldoet aan de door Google gestelde eisen van een goede advertentie. De zoekresultaten van Google bestaan uit betaalde en organische zoekresultaten. Je steekt moeite in SEA om hoog in de betaalde resultaten van Google te komen. En je steekt moeite in SEO als je hoog in de organische zoekresultaten van Google wilt komen. SEA uitbesteden is de verstandigste keuze die je kunt maken. Waarom? Dat wordt duidelijk in dit artikel.
Hoe kan je adverteren op Google?
Advertenties plaatsen op Google kan je doen met behulp van Google Adwords. Om hoog in de betaalde zoekresultaten te komen, dien je kosten per klik te betalen. Maar hoe werkt het adverteren nu eigenlijk precies? Je maakt een advertentie in Google Adwords voor een zoekwoord waar jij als website graag op gevonden wilt worden. De advertentie dient aan een aantal eisen te voldoen. Als dit het geval is, dan komt jouw advertentie in bovenaan en rechts in de zoekresultaten te staan.
Zoekmachine advertenties uitbesteden
Zoekmachine advertenties kun je zelf plaatsen, maar het is veel verstandiger om dit uit te besteden aan de mensen uit het vak. Een digital marketingbureau kan je het beste adviseren over wat je wel en niet moet doen, en hoe je het meeste succes kunt boeken. Experts op het gebied van digital marketing zijn dagelijks hier mee bezig en zijn goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en updates. Wil je graag dat je advertenties succesvol zijn? Laat het dan aan een specialist over en besteed SEA uit aan een digital marketingbureau.