Verspil geen tijd aan dingen waar je niet goed in bent. De eerste stap in het creëren van een succesvolle marketing strategie is om alleen die dingen die je goed kunt te implementeren. Bijvoorbeeld, Als je geen verkoper bent. Besteed hier dan ook niet heel veel tijd aan om dit tot in de puntjes uit te gaan zoeken. En pak alleen dat mee in je marketing plan waar je wel heel goed in bent. Besteed je tijd aan de juiste middelen. Als dat wekelijkse e-mails, direct mailings en pay-per-click campagnes maken is, richt je dan daar op.
Gebruik cadeautjes of promoties zodat klanten zich speciaal gaan voelen.
Een manier om de klanten te laten weten dat ze worden gewaardeerd is het “stelen van een positieve kaart”. Elke keer als deze klant een visitekaartje ontvangt van iemand die ze ontmoeten – of het nu een klant of op een netwerk evenement is – gaan ze terug naar hun winkel, omdat dit is blijven hangen. Schrijf bijvoorbeeld hun informatie op een bagagelabel en stuur deze terug naar de persoon. Deze persoon denk dat hij daardoor speciaal is, en er aan hem gedacht is.
Schrijf zakelijk en als een leider. Probeer te werken aan het werven van nieuwe klanten, door steeds actief in de lokale netwerken organisaties, zoals de Kamer van Koophandel op te vallen. Het is natuurlijk geen goed plan om af te wachten in je kantoor, en te wachten tot er iemand langs komt in je winkel. Het is de bedoeling dat je een zakelijk leider wordt in je gemeenschap.
Bedanken. Een manier om de terugkerende klanten te krijgen is door deze te bedanken. Wanneer je een bedrijf opricht dien je goed je klanten in de gaten te houden. Na een tijd of een aankoop kun je deze klanten een bedankbriefje sturen. Niet alleen laat je een goede indruk achter op je klanten, maar het dient ook als een herinnering, waardoor ze in het vervolg misschien nog eens iets willen bestellen.
Meer tips op Team Nijhuis