Elk bedrijf is er elke dag mee bezig, het sterken maken van het merk waar ze mee bezig zijn. Veel ondernemingen houden dit in gedachte bij alles wat ze doen, behalve bij veel (fysieke) promotie. Toch zijn er veel ondernemingen die een sterke merknaam beschadigen met lage kwaliteit promotie. Zo is dit ook vaak het geval bij roll up banners. Veel bedrijven zien het nut wel van een roll banner maar kiezen er dan voor om een goedkope banner te kopen. Hier is niks mis mee, waar het niet dat deze banners snel omkrullen of dat het doek scheurt. Dit zorgt er eerder voor dat de reputatie van het merk eerder schade oplevert dan dat de roll up banner bijdraagt aan een goed imago.
Wat gaat er vaak mis bij goedkope roll up banners?
Vooropgesteld dat niet elke roll up banner een slechte roll up banner is, zijn dit de klachten die het vaakst voorkomen bij goedkope roll up banners. De roll up banner is niet makkelijk in het gebruik. Het doek rolt bijvoorbeeld niet gemakkelijk in en uit, waardoor de banner niet mobiel meer is. Hierdoor kun je deze maar op een plek gebruiken. De afbeelding gaat krullen aan de zijkant. Hierdoor gaat de roll banner rafelen en trekt deze krom. Hierdoor is de roll up niet meer in te klappen. De print op de banner wordt geel. Dit gebeurt vaak als het doek niet gesublimeerd wordt en daardoor is de print niet Uv-bestendig. De roll up banners gedrukt op PVC-doeken zijn erg gevoelig voor temperatuurverschillen en daarom wordt aangeraden om het doek op bisonyldoek te drukken.
De meest robuuste roll up banner
Uit de tekst hierboven blijkt dus dat goedkoop vaak duurkoop is en de gebruiker dus beter kan kiezen voor een kwalitatief hogere cassette. Deze roll up banner draagt daadwerkelijk bij aan een goed imago en zorgt ervoor dat je een lang en hoogwaardig promotiemiddel in huis hebt. Deze systemen zijn onverslijtbaar en je kunt onbeperkt van print wisselen. Een goede investering die zich in de loop van tijd zeker terug verdient.