Geniet van de voordelen van lokaal adverteren

Schakel SEA specialisten in

Met lokaal adverteren is het mogelijk om mensen te bereiken, die zich in een door de adverteerder geselecteerde locatie bevinden of een bepaalde lokale zoekintentie hebben. Het lokaal adverteren op Google kan je instellen op Google AdWords. Als je niet precies weet hoe dit moet, dan is het aan te raden om een online marketingbureau in te schakelen die je hierbij kan helpen. Hier zijn SEA specialisten werkzaam die alles weten over lokaal adverteren.

Mensen bereiken die zich in een bepaalde locatie bevinden

Google AdWords biedt de keuze om mensen te bereiken die aan een van de twee eerdergenoemde voorwaarden voldoen. Mensen bereiken die zich in een bepaalde locatie bevinden, betekent dat de persoon niet per se op zoek is naar een product of dienst in de omgeving als waarin hij/zij zich bevindt. Hierbij kan je denken aan het volgende voorbeeld: een stomerij richt zich via Google AdWords op de stad Enschede en adverteert op het zoekwoord ‘stomerij Enschede in. Een persoon die zich in Almelo begeeft en op zoek is naar een stomerij in Enschede komt niet in aanmerking voor de advertentie van de stomerij bij de zoekopdracht ‘stomerij Enschede, omdat deze persoon buiten het gebied (Enschede) valt.

Mensen bereiken die een bepaalde zoekintentie hebben

Naast mensen bereiken zich in een bepaalde locatie bevinden, kan je ook mensen bereiken die een bepaalde zoekintentie hebben. Hiermee worden mensen bedoeld die zoeken naar een product, dienst of bedrijf in een bepaald gebied. Hierbij is de locatie van de persoon niet belangrijk, het gaat namelijk om de locatie waarnaar gezocht wordt. Om het eerdergenoemde voorbeeld aan te houden: de stomerij adverteert nog op het zoekwoord ‘stomerij’ en zich richt op de stad Enschede. De persoon zoekt naar ‘stomerij Enschede” en zal nu wel in aanmerking komen voor een advertentie van de makelaar, omdat de persoon de zoekt naar een stomerij in Enschede.