Tips als je je computer moet laten repareren vanuit Kaag

Je kunt de kwaliteit van een computer reparatiebedrijf vaak slecht aan de buitenkant zien. Soms zijn de meest groezelige bedrijfjes eigenlijk prima qua technische kennis. Toch is het, tenzij je goede referenties hebt, meestal niet verstandig om gelijk met zo’n bedrijf in zee te gaan. Hier zijn wat kenmerken om je te helpen wel een bedrijf te vinden dat kwaliteit levert.

Communicatie

Niets is zo irritant als een bedrijf dat slecht communiceert. Willen ze nu klanten of niet? Bij sommige bedrijven lijkt het antwoord ‘neen’. Een goed bedrijf heeft een duidelijke website, waarin je snel de weg kan vinden. Je wil weten wat voor reparaties ze bieden, wat hun services en garanties zijn en hoe je ze kan bereiken om te overleggen en een afspraak te maken. Een bedrijf dat zich voldoende inleeft in hun klanten heeft al deze informatie beschikbaar.

Referenties

Hoewel referenties, bijvoorbeeld in de vorm van testimonials op de site of Google Reviews of natuurlijk mond op mondreclame, niet altijd even betrouwbaar zijn geven ze wel vaak een indicatie. Meestal zijn testimonials op een website echt, en op Google kan iedereen een review schrijven. Bij testimonials is er natuurlijk wel een selectie. Bij Google Reviews kan de selectie omgekeerd zijn omdat de enkeling die een slechte ervaring had vaak meer gemotiveerd is om een review te schrijven dan de tientallen de gewoon goed geholpen zijn.

Certificaten

Het ICT Waarborg certificaat garandeert een zekere betrouwbaarheid van het bedrijf. Het gaat hierbij vooral om de manier van zakendoen. Meer informatie is te vinden op hun website.

Risicobeperking

Met behulp van een diagnose vooraf, soms gratis, soms betaald, kan een bedrijf inzicht verschaffen in de mogelijkheden tot reparatie en de bijbehorende kosten. Ook kan het no cure = no pay principe uitsluiten dat je niet met kosten komt te zitten als het niet lukt de computer te repareren.

Gemak

Sommige bedrijven doen er alles aan om het voor jou zo gemakkelijk mogelijk te maken. Hun service kan je uren aan tijd schelen.

Halen en brengen

Je hoeft niet eens dichtbij te wonen als ze je computer komen ophalen en weer terugbrengen. Soms hebben bedrijven een service in de hele provincie.

Opsturen

Als halen en brengen te kostbaar wordt kan je soms je computer opsturen, bijvoorbeeld met PostNL.

Op locatie

Sommige bedrijven bieden hulp op locatie aan. Vooral met netwerken kan dit eigenlijk niet anders maar deze service is vaak niet beperkt tot netwerkinstallatie.

Helpdesk

Voor eenvoudige problemen is vaak de helpdesk al genoeg. Natuurlijk weet je niet altijd van tevoren of jouw probleem eenvoudig genoeg is, maar daar is die helpdesk dan weer voor.

Hulp op afstand

Op afstand kan een monteur zich toegang verschaffen tot jouw computer om softwareproblemen op te lossen.

 

Voorbeelden van computerbedrijven

PC Refresh

Dit bedrijf zit in Den Haag. Ze hebben veel services, goede referenties en werken met een gratis diagnose.

Service-ok

Service-ok zit in de Pasteurstraat in Leiden. Ze komen aan huis en werken op een no cure = no pay basis. De website is duidelijk en er staan goede referenties op.

JJ Computerservice

Dit bedrijf zit aan de Essenlaan in Sassenheim. Ze zijn wat meer op het MKB gericht maar ze doen ook aan reparatie en onderhoud voor particulieren. Je kunt ze bellen of contact opnemen via het contactformulier.